Az elmúlt években a fizetési rendszerek, szokások és technikák hatalmas változáson mentek keresztül. Az elektronikus fizetés egyre inkább előtérbe kerül, a készpénz használata már-már minimálisra csökkent.

Az érintésmentes fizetések mára alapvető elvárássá váltak mindenhol, így alaposan át kell gondolnia egy vállalkozásnak, hogy milyen infrastruktúrát alakít ki.

Megfelelni a vásárlói igényeknek

Ez azonban még nem elegendő: a szabályozások is évről évre változnak, a két fő tényező mellett pedig még arra is figyelni kell, hogy az egész vállalkozás hatékonyan, profitábilisan működjön és ne hónapról hónapra éljen. A BizPay blogja tele van hasznos tanácsokkal, útmutatókkal, illetve az új szabályokról, felhasználói lehetőségekről is olvashatunk.

Az egyik legnagyobb kérdés napjainkban a készpénz jelenléte és szerepe. A trend egyértelmű: a fizetések során egyre kevesebbszer választják ezt a lehetőséget a vásárlók. Azt viszont nagyon korai lenne még kijelenteni, hogy a készpénz napjai meg vannak számlálva.

A szakértők is azon a véleményen vannak, hogy teljesen talán soha nem fog eltűnni, mivel mindig lesz egy olyan réteg, illetve helyzet, amikor ez tűnik a legegyszerűbb választásnak. Sokan szimplán csak ragaszkodnak a pénz “fizikai jelenlétéhez”, megnyugtatóbb, ha a kezükben érzik.

Ezért is kell a kereskedőknek, vállalkozóknak és vendéglátóhelyeknek erre a fizetési opcióra is felkészülni. Az biztos, hogy a készpénz kezelésében jelenleg sok innovációra nem kell számítani.

Nem úgy az elektronikus fizetések terén. A bankkártyák egyértelműen átvették az uralmat. Ma már egy-két másodperc alatt elintézhetünk egy tranzakciót, a PIN-kód beírásával sem feltétlenül kell bajlódni.

A bankkártyát ráadásul “át lehet rakni” akár az okostelefonunkba, okosóránkba vagy más eszközre. Így még arra sincs szükség, hogy a pénztárcánk kéznél legyen fizetésnél. Csak odatartjuk a telefont és már kész is vagyunk. A fizetést elég hitelesíteni az ujjlenyomatunkkal, de sokszor már az sem szükséges.

Mit tehetnek a kereskedők?

A legfontosabb egy megfelelő fizetési infrastruktúra kiépítése. Egy olyan rendszert, szolgáltatót kell találni, ami a jelenlegi vásárlói igényekre is fel van készülve és az újításokat is gyorsan tudjuk integrálni.

Ha nem tudunk minden fizetési módot kezelni, azzal potenciális ügyfeleket veszíthetünk, mivel már a tényleges vásárlás előtt távoznak. Lehet az egy webáruház vagy egy étterem, ha nincs feltüntetve az általuk preferált fizetési mód, akkor másik helyet fognak keresni, függetlenül attól, hogy mennyire színvonalas a szolgáltatás vagy a termék, amit kínálunk nekik.

A legjobb, ha észre sem vesszük a fizetést

Természetesen az ügyfelek nem azért járnak egy boltba vagy étterembe, mert “annyira jó a fizetési folyamat”. Ha viszont fennakadások vannak, azzal veszíthetünk vásárlókat. A legújabb módszereket érdemes használni, amelyek ráadásul fenntarthatósági szempontból is sokkal jobbak, mivel az egész digitálisan zajlik.