Amikor egy vállalkozás az irodája átköltöztetésére készül, érdemes végiggondolni, milyen nehézségek adódhatnak a folyamat szervezése és lebonyolítása során. Egy új irodába való átpakolás lehet zökkenőmentes is, ehhez viszont precíz logisztika és alapos tervezés szükséges. Ebben a cikkben adunk néhány hasznos tippet, mire érdemes figyelni, hogy a költözés stresszmentes legyen, és a munkafolyamatokat se kelljen teljesen befagyasztanunk hosszú napokra.

Bízzuk profikra a nehéz munkát!

A dobozok, irodai eszközök, számítógépek átköltöztetését célszerű profi csapatra bízni. A Budateher – Budapest lakás- és irodaköltöztetője cég az irodaköltöztetés szakértője, csapatuk már számtalan vállalkozás áttelepülését könnyítette meg precíz és megbízható munkájával. Amikor egy külső cég végzi a költöztetést, akkor nem kell bajlódnunk a fuvar megszervezésével, a dobozok fel-, és lepakolásával, ráadásul egyéb szolgáltatásokat is igénybe vehetünk.

Létezik olyan megoldás, mely során a külső cég vállalja az irodai eszközök és tárgyak bedobozolását is. Ezek a vállalkozások jellemzően már környezetbarát módon, lebomló vagy újrahasznosított alapanyagokból készült dobozokat használnak, így szerencsénkre a környezetet károsító hatások miatt sem kell aggódnunk.

Irodaköltöztetéskor a számítógépek sértetlen szállítására és az új helyen történő összeszerelésére is gondolnunk kell. Érdemes olyan költöztető céggel szerződni, akik ezeket a tevékenységeket is vállalják, így egy újabb tehertől megszabadulhatunk.

Megfelelő időzítés

Ha társosztályok egy időben való átköltöztetéséről van szó, nem mindegy, hogyan időzítjük az átpakolást. Fontos, hogy a cég működése zavartalan maradhasson, tehát nem állíthatjuk meg az összes társosztályt egyszerre.

Ilyenkor tervezzünk logikusan és sorozatos egymás-utánban költöztessünk. Először az egyik, utána pedig a másik részleget. Amíg az egyik részleg nem költözött át teljesen, addig ne állítsuk le a másikat, mert úgy könnyen káoszba torkollhat az eredmény.

Logisztikai tervezés

Mielőtt elindítanánk a telephelyváltás folyamatát, gondoljuk végig, mely időszakok alkalmasak az átköltözésre. Lényeges, hogy ne a legforgalmasabb időszakban vagy főszezonban végezzük el az átpakolást, ezzel is csökkentve a feszültséget.

Gondoljuk végig, hogy a nagyobb tárgyakat, berendezéseket milyen sorrendben szállítsák át az új helyre és ott mi hová kerüljön, ne az utolsó pillanatban keresgéljük mindennek a helyét. Jelöljük meg azokat a bútorokat vagy irodai eszközöket, amelyekre valamilyen okból kifolyólag kiemelt figyelmet kell fordítani. Törékenység, érzékenység vagy egyszerűen csak rendkívül nehezen pótolható tárgyról van szó – ezeket mind érdemes feltüntetni.

Jelöljünk ki egy vagy két embert, aki a fent leírtakért felelős, és aki a költöztető céggel vagy cégekkel maximálisan együttműködve koordinálni tudja a folyamatot. Így nyugodtak lehetünk majd afelől, hogy minden zökkenőmentesen fog lezajlani.